Hop til hovedindholdet

2980 Kokkedal

Dagens ret og NOTES Gin-smagning – nordiske toner på flaske

Kom til GIN smagning, vi skal smage skønne GIN fra North Zealand Distilleries

Deres hovedfokus er, så vidt muligt, at bruge lokale ingredienser, det er “hemmeligheden” bag deres udvikling.

De ønsker at forblive tro mod den danske natur og dens tilgængelighed, den som giver dem muligheden for at skabe produkter med dansk smag.

Det Nordsjællandske korn er valgt for at give en bæredygtig profil, da det vokser tæt på destilleriet, og er ideelt til af frembringe en fed, krydret og meget ren alkohol. North Zealand Destilleri destillerer deres alkohol mange gange, så den bliver ekstra blød og ren. Til sidst tilsættes enebær og andre botanicals.

Musik & Gin

De har opkaldt 2 af deres gin efter 2 danske melodier, Bent Fabricius-Bjerres  ”Alley Cat” og ”The Fog is Lifting” eller ”Tågen letter” af Carl Nielsen. Noderne pryder flaskerne, og man kan downloade melodierne fra proppen, og nyde den sammen med en Gin & Tonic.

Vi skal smage 4 -5 gin, bl.a.  ”Aley Cat” og ”The Fog is Lifting” med forskellige tonicvand til.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >